fredag 31 augusti 2012

cleaning lady

hej tjolahopp.

Idag var en välbehövlig ledig dag för mig. Jag har varit helt slut i kroppen sen vi spelade träningsmatchen i söndags då jag fick spela nästan hela. Efter den så blev jag sjuk och började hosta, plus att jag jobbar tidigt varje dag nu när chefen är borta. Så en välbehövlig day off som sagt.

Igår var vi och städade Julles lägenhet så att han som flyttar in ska trivas riktigt bra, och jag kan ju säga att det inte var igår någon städade där heller haha. På kvällen lyxade vi till det med att baka en dingtunakaka till oss själva. Nu bråkar vi om vem som ska ha sista biten, och jag är hemma själv eftersom han är i skolan, vem vinner då?
och JA, den är såpass god att två personer kan äta upp en heeeel!!

receptet finns som silviakaka eller sveakaka på internet ifall ni skulle vilja baka den och testa. Då kan jag även ge er ett tips för att få den lite smarrigare. gör fyllningen gånger 1,5 så att ni får lite mer. sen när kakan är ute ur ugnen och svalnat lite så dela den på mitten (som en tårtbotten) och sedan häll en del av fyllningen där och resten uppepå som det står i receptet.

Idag har jag fortsatt med städning fast i min lägenhet. Den skinande ren nu och kommer väl vara det i ca några timmar till.. jag förstår inte riktigt hur det är möjligt att lorta ner lika snabbt som man blinkar ..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv din kommentar här tack!