tisdag 26 juli 2011

Kära Norge


vill börja med att prata lite om händelsen i Norge.

Jag kan för mitt liv inte förstå varför man vill eller ens har mage att skada en annan människa. Nu präglas tvnyheterna och all annan media med information och fakta om att en rent utsagt idiot dödat nästintill 100.. Jag har diskuterat detta med de flesta jag pratat med under de senaste dagarna och senast igår pratade vi om följande.. : tänk så många barn/ungdomar som dog .. tänk dig att minst 170 föräldrar har mist sitt barn, och tänk så många som har mist sitt syskon, och för att inte tala om hur många som har mist sin vän ..
Min personliga åsikt är att han aldrig borde få komma ut ur fängelse. Han borde sitta inspärrad och isolerad från omvärlden så att han aldrig ens får chansen att komma i kontakt med en mänsklig varelse igen. När en lag lyder : Livstids fängelse, ska det inte vara 21 år. Det ska vara tills personen i frågan inte lever mer.

Angående häktningsförhandlingen igår tycker jag att det var bra att det var stängda dörrar. Anders Breivik skulle ha förnedrat det Norska folket ännu mer än vad han redan gjort då han under de senaste dagarna sägs ha skrivit på ett förklarande av motiv som han ville framföra i rätten. Hade dörrarna inte varit lykta hade förmodligen någon av de åskådarna som skulle varit där tappat det och gjort situationen värre.
Mycket kärlek och varma kramar till vårt kära Norge

Jag har nu 3 arbetsdagar kvar på Attendo och det känns jättebra. Är väldigt slut i kroppen eftersom jag inte får kontinuerlig vila. Tur att jag har min energikälla med mig hem (Isabella)!Hon sover här inatt så åker vi till jobbet tillsammans. Kanon att jobba på samma jobb och vara bästa vänner!
Ps. imorgon är det 3 veckor exakt tills vi drar ifrån denhär pissexistensen och förflyttar oss till Rhodos!

xoxo-evelinanana

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv din kommentar här tack!