lördag 11 juli 2009

knasade i täljelandet

go kväll folket

tänkte berätta om dagen!
jag vaknade relativt tidigt och fixade lite med datorn och mobilen. sedan planerade jag med systers min att vi skulle till stan så jag började med operation fixning men avbröts då pappa tyckte att vi kunde åka till södertälje och kolla på basket, och vem tackar nej till det om man är kär i sporten?
omplanering. det blev mat och sedan lite chill och sen bar det av hela familjen till södertälje. vi kollade först på någon rutten match mellan litauen och ukraina.
hanna och jag tog en tripp ner på stan för att uträtta ett viktigt ärende, så vi knasade lite i täljelandet. sedan blev det att vandra tillbaka. i Samma veva blev det matdags så vi gicktill lukas och åt. davids kommentar: " det här stället är nästan det godaste jag har ätit" - medan han mumsade i sig sin 90 grammare till hamburgade och chokladslush! han i kassan bara skrattade och tackade honom så mycket och bjöd på tuggummi!

tillbaka i hallen så träffade jag på sandafolk! favoriten min Johanna och Simon och victor. Även chris och William som kom till tälje med landslaget från sthlm fick man träffa!
jag, johanna och simon, min familj och abdis släkt satt bredvid spaniens hejarklack, mindre smart val .. haha! men de diggade de svenska klassikerna som satan! ex. "klappa händerna om du är riktigt glad"( som johanna kunde utmärkt .. eller?)
david var riktigt lycklig över att träffa Simon och chris (bert karlsson) czerapoqicz igen också :)
tyvärr förlorade Sverige í semin mot Spanien men vi får hoppas på en tredjeplats iallafall!
riktigt kul att träffa lite redigt folk iallfall :)


vi lägger in en sommarbild från åhus bara för att jag saknar min sofia


x0x0- evelinanana

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv din kommentar här tack!