söndag 25 juli 2010

väder

nehejaha.
nu har vädret blivit riktigt tradigt. (gör inget eftersom jag jobbar men ändå)

men att läsa om vädret kanske inte är speciellt kul så jag berätta någonting lite roligare.
Igår var jag då hos Ninni och Janne igen. och där diskuterades mycket om efternamn. Det är nämligen så att min faster och hennes man har bytt efternamn och mina kusiner är kanske påväg. jag blev taggad med tanke på att jag alltid velat hela som mammas sida: Ringdahl. jag tycker det är fint. Svensson är så sjukt vanligt och inte speciellt på något sätt. jag funderar på Evelina S. Ringdahl (fasters förslag) så att man inte helt lämnar ut pappas sida. Känns lite konstigt att sitta och diskutera en sådan "stor" del av en själv. Men vill gärna höra vad andra tycker så ordet är fritt !

idag har jag mest degat. Vi fick översvämning i hela badrummet, vilket innefattar cirkus 1/3 av understa våningen i huset. Stackars mamma och pappa som fick slita med avloppsgrejs hela eftermiddagen medan vi ungar snabbt förflyttade oss till våning 3 så långt bort som möjligt för att spela spel. ..

sen blev det att åka och handla lite inför kvällen. vi ska nämligen fira namnsdag. vi tre systrar Margareta hade namnsdag för några dagar sen och först nu blir det av att firas. först var planeringen att gå ut och äta men det orkar vi inte så vi myser hemma istället.

nu ska jag göra förrätten ... chaaaooo

xoxo-evelinanana

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv din kommentar här tack!