onsdag 20 oktober 2010

kyla och höga toner


någon mer än jag som tycker att det är föör kallt ute? och jag kan inte trösta er med att det kommer bli värre. det är ännu bara höst.. men egentligen är det faktiskt lite mysigt .. inte just en dag som denna när regnet piskar en i ansiktet och när man har glömt ena vanten hemma och så, men de där fina höstdagarna då solen skiner och luften är kylig och man ser de fina höstfärgerna, det är lite känsla lagt bakom det faktiskt!

Första Luciaträningen var idag och jag är chockad. Sandagymnasiet ska vara med och sjunga i Huskvarnas luciatåg i Huskvarna kyrka den 12 december, det är det första jag är chockad över eftersom våra luciatåg har varit årets skämt varje år.. sedan så är jag chockad över hur hög ton vi ska ha. jag gick så snabbt jag kunde till altsidan, men det var ju typ lika ljusa toner där så jag vettifan om jag ska vara med längre. Det hade ju dock varit väldigt kul att bli Lucia och få sjunga solo. Den låten som ska sjungas heter: Viskar en bön. faktiskt en väldigt fin låt.

borde plugga rättskunskap men det är inte så kul så jag sitter och lirar gitarr och sjunger istället. mycket roligare.

längtar hem när jag kollar på bilden .. den påminner om allén upp till vårt hus i lilla barkarö

xoxo-evelinanana

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv din kommentar här tack!