måndag 8 november 2010

första dagen


idag var första dagen i skolan efter lovet .. tungt.
Det började med träning som var väldigt kul faktiskt och fortsatte med engelska C som inte var riktigt lika kul eftersom vi hade förhör som ingen kunde..

Efter engelskan,svenskan och lunchen pallrade jag mig ner till Musiksalen. Vi hade ensambleframförande idag, vilket kan jämföras med prov för er som inte vet. Det gick ut på att vi i grupper om fyra skulle framföra en låt med instrumenten: piano, gitarr och trummor och eventuellt sång.
För att krångla till det skulle alla spela på alla instrument. och till min egen stora förvåning klarade jag både av trummor och piano som en dans. Gitarr är ju lite lättare eftersom jag redan kan spela men detta resulterade hur som helst att vi klarade uppgiften galant!

nu har jag tränat och lagat mat. så jag sitter och chattar lite med pappa på facebook. det är roligt. han försöker lära sig smileys och har äntligen fattat galoppen, nu fick man både hjärtan, glada gubbar och ledsna gubbar!

Jag saknar min familj redan!
och för er som inte visste det så har jag världens bästaste mormor. Det var så sjukt kul att träffa henne!

En annan jättekul sak som jag fick veta nyss är att jag kommit med i observationstruppen för u-20 2011. wiho :)

xoxo-evelinanana

3 kommentarer:

  1. jag förstår att du saknar mig mest! jag saknar dig redan,min älskade tös! Det var så kul att ha huset fullt igen! Puss mom ps.varför sa du inget om U20 igår???

    SvaraRadera
  2. för jag såg det efteråt. Jag fick reda på det när jag pratade med Pappa, så tänkte att ni kanske pratar ibland sötnos.
    Men det är ju bara observationstruppen , men ändå roligt :)
    saknar dig med mami<3

    SvaraRadera
  3. Grattis Eve! skit kul ju!:D
    puss jonna

    SvaraRadera

Skriv din kommentar här tack!