torsdag 25 november 2010

Fransman på madagaskar


Idag hade vi religionsdag i skolan. vi fick lyssna på olika personer som redovisade för sin religion och sen ställa frågor.

Den sista vi var hos ( kommer inte ihåg religionen) kunde med hjälp av stålpinnar utgöra att jag haft ca 78 liv innan detta och att jag i mitt förra liv var en Fransman som levde på ön Madagaskar! Inte illa pinkat.

Under lunchtimman var jag med om hemska övergrepp.
Den största boven var Kirre (såklart).. fast det började med att Mathias mulade mig håårt i ansiktet. och direkt efter gjorde kirre det. då gick jag lös och sprang efter för att mula tillbaka.. men då fick man en knuff ner i en snödriva, Blöta jeans och kall kropp var bara förnamnet.
När jag trodde att det var över.. dvs när vi kommit in i skolan, så ska jag precis gå till toaletten för att torka bort all snö från ansiktet och håret.. men då kommer Kirre bakifrån och lyfter ut mig i snön igen, och både han, Mathias och Challe börjar kasta snö samtidigt som jag blir nertryckt i en snödriva mitt ute på skolgården..
Jag älskar mina "vänner".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv din kommentar här tack!