lördag 16 april 2011

söndagsbarn åt far

nu ligger jag i soffan med mitt täcke och datorn. Jag har varit vaken sen ca halv nio men ville i väcka skönheten som sover i min säng ( Hanna holgersson), så jag flyttade till vardagsrummet nu.

Idag är det hur som helst game time. Sista matchen med Brahe och den är avgörande ifall vi stannar kvar i Ligan eller ifall vi får gå ner till div1. Motståndarna heter Järfälla och det kommer vara krig på planen. Jag är taggad!

Igår hade jag top 3 roligaste kvällarna jag någonsin varit med om tror jag. Jag, Emina och Hanna blev bjudna till Adnan som tillsammans med Joseph och Berat bjöd oss på utsökt Tacos och paj. De var riktiga gentlemän och var så sjukt söta med förkläden och deras kökstjaffs om vad som var bäst och mest riktigt vad det gällde, servering dukning och tajming. Vi pratade om massa roliga saker. ett exempel på asgarv var när jag berättade för alla att Emina minsann inte kunde de svenska barnsångerna då hon sjöng: "bamse sover" och "heldagsrockfar och söndastjockomor" , men då stiger Joseph fram och ska sjunga bä bä vita lamm, vi fastnar först på ullen( heter det "har du någon ull" eller "har du något ull") och sedan slänger han ur sig "Strumpor åt mor och söndagsbarn åt far".

Tja , dessa citat får spegla kvällen, jag hade iallfall sjukt kul och det kunde inte vara bättre uppladdning inför match! Tack folket!
bilder från kvällen kommer inom kort (eller långt eftersom Emina har dom)

Ovan har vi graciösa Berat

Ovan har vi Adnan

Ovan har vi Joseph som är Kalberer, han har inget land stackarn.

xoxo-evelinanana

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv din kommentar här tack!