onsdag 25 november 2009

80åring med reumatism


det går inte att göra någonting åt att du är självisk och gillar att göra andra ledsna. det finns inte i din värld att andra kan ta illa upp av vad du säger. jag hoppas din värld går under en vacker dag och att du inser att andra har känslor.

min önskan är att ingen någonsin kommer lita på dig igen.
i måndags jobbade Evelina som en hund(som Andreas brukar säga), för efter att vi hade slutat så cyklade jag hem och sen så åkte jag tillbaka vid tre för att ha sicmöte. Och jag kom typ 40 minuter tidigt så jag satt och pluggade i cafet så länge. och efter sicmötet pluggade jag lite till ända tills Filip Alpteg träder fram som en räddare i nöden och fick mig att tänka på annat än plugg ett tag. Vi satt och snackade och sedan kom även hans kompis dit och vi snackade lite till. Sen pallrade jag mig upp till hallen och kollade lite på killarna när de spelade tre-tre.
Eftersom det var frivillig träning så kollade jag först på film, och sedan tejpade jag foten för att vi tjejer bestämt att vi skulle lira lite. Men nej nej, det var dömt att misslyckas för mig. Jag är stel som en 80 åring med reumatism i sidled och fick kliva av fortare än kvickt.

Igår så fungerade skolan helt okej. Jag och Emina stannade kvar efter skolan eftersom vi skulle ha spinning med Emma Nöjd. Spinningen gick utmärkt, och jag har jätteträningsverk i benen så det är helt sjukt. Efter det gick vi upp i hallen för att skjuta lite, men det blev balansträning istället.
Sen tog det sin början .. igen .. jag började frysa och när jag kom hem fick jag ont i kroppen, framförallt nacken och ..yes, evelina blir dundersjuk igen. Jag förstår inte vad jag gjort för fel i år. Jag var frisk hela förra året och nu helt plötsligt ska jag gå och bli sjuk om och om igen.
Jag har degat hela dagen och klagat en massa. gjorde dock en ansträngning och gick till willys och handlade med Jess. Vi bestämde oss för att göra pannkakor och jag fick i mig iallfall tre stycken, vilket egentligen inte är någonting mot de 7-8 jag brukar få i mig när vi pratar pannkakor.
Sen förhörde jag Emina på psykologin eftersom vi har prov imorn. hon kommer klara det galantish:)!

Moster kom förbi med massa saker. Så himla gulligt av henne. Hon hade köpt en termometer,
ipren, halstabletter x2 och näsdukar och glass. Det gjorde mig dag! Tack moster <3


xoxo-evelinanana

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv din kommentar här tack!