söndag 1 november 2009

pris för verklig dumhet

Finns det ett pris för verklig dumhet .. då har jag redan vunnit.
... okej, text lånad från Herculesfilmen men stämmer sjukt bra in på mig idag.

06.10 gick Evelina upp för att packa klart och äta frukost innan papi som var väldigt snäll och gick upp tidigt på en söndag för att skjutsa mig till stationen.
Det var buss till Örebro med en massa fotbollssupportrar (Ifk Gbg och AIK, ingen bra blandning) sen var det tåg till Falköping och sen ett sista tåg till Jönköping. Med mig på resan hade jag en resväska, en träningsväska och en kartong (paket). Jag hoppade av i Jönköping för att köpa ett busskort för att sedan smidigt åka hem. När jag pallrat mig till Juneporten kommer jag på att mitt busskort ligger i min handväska som ligger i min träningsbag. Jag ställer ifrån mig paketet på en papperskorg och letar fram busskortet. just då kommer 2;an som man också kan ta hem till mig och jag börjar stressa och kilar på bussen .. dock utan presenten .. Detta märker jag när jag ska kliva av bussen, stirrigt läge ..!
Jag gick hem, gjorde mat och snabbade mig till nästa buss in till stan och till min stora förvåning och lättnad ligger paketet kvar .. Såg säkert mycket smidigt ut när jag diskret skulle ta den stora klumpiga kartongen från papperskorgen utan att bli sedd. Ted och Joel var ju så snälla så dom försökte ta kort för att minnas denna dag, blev dock ingen lyckad bild.. jag var tydligen för långsam eller nått.. fattade inte riktigt!

Efter det gick jag med mitt silverpaket till Idrottshuset för att Kolla på Amanda! Och på motståndarsidan ser vi också Isabella. bra spelat brudar!
Sen var jag kvar och kollade på JIK - Finspång där JIK vann. och då träffade jag min goa klassis Johannes som förklarade att de hade match vid fem. så jag, som en trogen maskot satt kvar i en och en halv timme för att sedan kolla på hovslätt mot nått lag som hade ett knasigt namn. Hur som helst vann hovslätt med 5-0. Grattis!

xoxo-evelinanana

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv din kommentar här tack!