onsdag 23 juni 2010

evelina snubbel

solsolsol. så underbar dag. Vi kunde gå ner och gassa lite på stranden.
Många onyktra killar som ville vara med och spela frisbee med oss.. ganska härligt roligt att se dem brottas i vattnet!

På eftermiddagen åkte vi in till Kristianstad där jag införskaffade en ny sololja som jag hade behövt idag. fick INGEN färg.. medan mina kusiner brände isönder sig.
Sofia köpte de snygga jeansshortsen som vi hittade och Chrisse köpte massa nya kläder till midsommar och bäst av allt så köpte vi med oss en stor basketkorg hem..
Vi fick montera ned den i butiken och det blev väldans mycket skratt för mig och Sofia när killarna och moster hade gått in i butiken en sista gång för att betala och montera isär den sista biten för att få in den i bilen.
Läget var så att jag och Sofia satt i det stora akustikfyllda garaget på stadiums baksida. vi satt och sjöng och kom på den briljanta idén att spela in. Vi var mycket kreativa och satte kameran på en stor kartong. Vi planerade att sitta i bilens öppna baklucka och kartongen placerades rakt framför ca fem meter bort. och när vi fixat kameran och Sofia är kvar vid kameran för att trycka på start och jag sprang tillbaka till billuckan... problemet kom när jag ramlar. jag ramlar handlöst, glider under bilen med benen och slår i knät i avgasröret och går över till ett oändligt gapskratt. Sofia ligger ner för att hon skrattar så mycket, jag ligger ner för att jag skrattar ner, plus att jag inte kommer någonstans. Det värsta är inte att jag ramlar utan att det kommer folk .. en hel familj ser hela händelsen och kan inte hålla sig för skratt dom heller och kollar med knasiga blickar bort mot den två flickorna på kristianstads underjordenparkering. Det som var synd var att Sofia inte hann trycka på play innan jag gjorde mitt framträdande, då hade det blivit mycket facebook på det. men tyvärr. 
































































































































































Vi har kört tip-in på vår nya basketkorg ikväll och ätit gott grillat från tobias Henriks.! mycket väl godkänt. Klockan är nu halv tolv och vi ska nog gå ner till stranden och bada.. eller jag ska inte bada men jag ska vara moraliskt stöd. eller så ska vi utforksa bassängerna, det blir kul;) 


xoxo-evelinanana

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv din kommentar här tack!