tisdag 11 augusti 2009

mitt hiskliga cyklande

nu ska jag berätta om min händelsefulla dag.
Klockan halv åtta vaknade jag och tog på mig kläder, åt frukost och laddade inför en cykeltur till staden(7km). Jag smörjde noga in mig med bodylotion, vilket kom att bli det största misstaget någonsin.. Jag ger mig hurtigt iväg på min tur och det går snabbt, tempot är på topp med gammla bettan! Men , min bodylotion gör att man svettas mer, dumma jag som inte tänkte på det innan, och syftet med cykelturen var att jag skulle åka och klippa av mitt hår och fräsht för frissören tänkte jag, kliibbig hårbotten ?? , men som tur var gick det galant. Camilla klippte en bit och det känns mycket finare och fräshare nu!

Efter besöket på cut& blow så gick jag runt på stan ett tag, införskaffade en ny tröja och lite presenter till Isabella som fyller 17 bastisar idag. vi måste ge henne ett super GRATTIS! Jag hann till och med två cheeseburgers på donken och glömma min mobil på toaletten där men snabbtänkt som jag är kom jag på det precis när ajg gick ut genom Mc Donalds ytterdörrar så jag rushade in och gjorde kvitt mitt problem. Sen blev det cykling i lite duggregn till Lidl för att möta upp Stellan och Malin på moppen. och nu börjar min hiskliga träning för dagen. Eftersom vi är duktiga och inte honkar mitt i bäckby/skälby-hjärtat så cyklar jag efter mopeden som en gnu! men tillslut efter några felåkningar så kom vi till nästan rätt parkering:) nämligen Isabellas! Hon kom och hämtade oss med en varm famn i det kalla duggande regnet, men hennes luva var väl på .. hon hade ju plattat håret , vilket var en väldig överraskning för oss .. nää !
Sen gick vi in och hade lite snack om pojkar och sådant som tjejer brukar prata om. jag hann även med en imitation av Björn Gustafsson .. igen .! sen blev det presentutdelning till vårt lilla knasbarn som som sagt fyller 17 :) Och varpå vi åt en underbart god tårta! den årliga jordgubbstårtan som Anna gör fantastiskt bra!

När jag och Malin skulle hem så skjutsade jag henne på cykeln till Hammarbyrampen för att där bli upphämtad av mamma och så Malin kunde cykla hem min cykel. Vi trasslar oss ur bäckby nästan utan märkbara fel. Följande händer .. Jag ska cykla under en bro och märker i sista sekund att det är ett gupp, varpå jag skriker GUPPPPP!! och inser sedan att det är ett sjujävla gupp och grejer flyger och jag fångar med ena handen och ska styra med andra, och hur bra låter den kombon, med Malin på pakethållaren och min kontroll? och som grädde på moset så står ett gäng småkillar och kollar och garvar ihjäl sig när vi nästan flyger rakt ner i diket. Men skicklig som jag är fångar jag upp det som höll på at ramla ur min korg och fick kontroll på cykeln :)

Mamma den guldklimpen har köpt massa saker till lägenheten och jag e sjukt tacksam för allt! Mobilen som jag ville ha fanns inte i den färgen jag ville ha så vi ska kolla nere i Jönköping! Och ja! på torsdag så drar jag igen. flyttar in i nya lägenheten! målar om det fula rummet, fixar allt fixar lite, fixar mitt ! välkommen ;)

Träningen var på i Rocklunda skogen och jag har världens lårmuskler efter denna träning.
först uppvärmning, 3km intervall 40sek x3 intervall 200 meter x3 intervall 15-15 backlöpning - 10 maxade (skulle göra 8) nerjogg 2 km jag e slut. men imorn kör vi basket igen! Catching evelina



Jag och Malin

Jag och Isabella

Malin och Isabella

Fräsha jag i framgrunden och fräsha Malin i bakgrunden

jag och Malin som verkligen är beredda

och till sist men inte minst, vänskap i bästa form
Isabella.H, Evelina.S, Malin.S

x0x0-evelinanana

3 kommentarer:

  1. hahahaha fräsch var just rätta ordet!

    SvaraRadera
  2. (3.de bilden nerifrån)
    Du och din tunga kusin :D
    Faaast, mee LIKE ;'D

    SvaraRadera
  3. i love you both , och min tunga :D<3

    SvaraRadera

Skriv din kommentar här tack!