fredag 4 september 2009

otaggad

kyckling på fredag och tacos surru.

vi hade träning nere i sporthallen.
vi gick för första gången tillsammans hur vi vill spela inför matcherna i helgen. Tur att det är träningsmatcher. Det som gjorde mig ledsen och förstörde hela min träning var vår nya uppvärmning.
Vi börjar med löpskolning, sen kör vi basketsmarts dribblingsövningar och koordinationsövningar som vi suger bokstavligen på. Sen är det plankan plus knäböj,höftlyftaren och utfallsteg. Efter det ska vi dela upp oss i två grupper, en som kör dribbling på ena kvarten av planen och den andra jobbar med avslut på andra kvarten av planen. sen ska vi prata och sen lite layups. Jag tycker inte det är rätt för en uppvärmning. Jag blev så otaggad, vilket gjorde att jag inte kunde hålla humöret uppe.ber om ursäkt för det.
men jag tycker att det är synd att ändra på någonting som varit så bra. En uppvärmning är till för att laget ska samla krafter och hitta den slutliga energin hos varandra att vilja spela bra. det gör vi inte genom att dela upp i grupper osv. men det är min åsikt.

Efter träningen blev det lagkväll på majstången. Kyckling tacos stod på matsedeln och det säger vi ja tack till. Vi pratade och hade roligt och kvällen avslutades med en omgång charader och slutligen glass eftersom Amanda vunnit halvaplanpriset av Linda tidigare i veckan :)!

Tack för en trevlig kväll brudar. Hoppas vi kickar some ass imorn <3


god natt lovers

xoxo-evelinanana

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv din kommentar här tack!