söndag 20 september 2009

sporten välkomnar oss alla


U20 Svenska mästerskap har börjat och snart avslutats i Huvskvarna.
Sanda Wildcats - KFUM Örebro



Det fanns inget annat än att älska att det var den första sm-matchen och även riktiga matchen för sanda wildcats 09/10 i fredags 19.45 i sandahallen. Det fanns inget annat att se på planen(eller marie som hamnade utanför, hihi) än svett och bra prestationer och en himlans massa "yes" och nävar i luften. Vi behöver inte bry oss om att killar får mer uppmärksamhet i form av publik, sporten välkomnar oss alla på samma sätt. kille som tjej, bra som dålig. Det den inte välkomnar är när man ger upp, och passar det inte väldigt bra då att vi följde vårt prestationsmål som var just det att inte ge upp? och våra mål om att ha kul, att utvecklas? Det räckte för mig och det räckte för sanda wildcats att vinna första matchen i sm!


we kicked some ass out there girls <3





evelina svensson, sanda wildcats 09/10.
#14


för min del har nästan allting varit som en mardröm .. jag spelade match med 38,7 graders feber och febern höll i sig hela kvällen .. och så kom hostan och andningssvårigheterna. Jag har nu spenderat två dagar i lägenheten växlande med kusinernas hus för att ladda upp filmer på min dator. Det värsta jag vet är att vara sjuk! jag är inte sjuk ofta men när jag väl blir sjuk så blir jag riktigt sjuk! Just för tillfället känns det som att jag har hostat upp mina lungor .. tipptopp(Y)

för att må bättre har jag knarkat ipren och alvedon och dessutom druckit barocca och smsat med så många som möjligt. hihi ber om ursäkt för den störningen!
Det som inte varit en mardröm är att mamma och Fanny kom och hälsade på. Fanny har sovit hos mig och tagit hand om mig , masserat och kliat och diskat och grejat. tack hjärtat <3>sofia har hjälpt mig med allt annat som jag uppskattar väldigt mycket <3


Emina gjorde bosniskt te till mig och jessica och filip är gulliga och ska handla lite åt mig. i love my friends!





xoxo-evelinanana



3 kommentarer:

  1. Så gudomligt underbar människa du e, har inte snackat med dej på aslänge men räcker att typ se en bild på dej så kommer man att tänka på hur mkt du betydde så underbar som du är.

    SvaraRadera
  2. leo. jag blir helt glad av att höra detta! det är synd att vi är sämst på att hålla kontakten :( jag hoppas du mår aldeles underbart! du vet att du är en pärla av unikaste sort

    SvaraRadera

Skriv din kommentar här tack!