måndag 14 december 2009

argumentera inte med en kvinna som läser

14 December
idag har jag lyckats med att tappa bort mina nycklar två gånger, varav en gång på riktigt. Det var i skolan då jag duktigt lämnade kvar dom vid skåpet.. som tur var så hade Alexandra i A-klassen fixat till sig dom och lämnade tillbaka dom vilket var ursnällt av henne!
Under tiden utan nycklar hann jag springa runt till både lärare och klassrum och även vaktmästaren som faktiskt kände igen mig sen förra veckan då jag även då tappade bort nycklarna.. denna gången var dom ju tyvärr inte uppfunna och inlämnade hos honom men han gav mig en nyckelknippa med sandaband på som jag kunde ha runt halsen. han sa att det var bra att ha sen när jag hittade nycklarna igen ! snäll gubbe det där!

Borttappning nr 2 var hemma. fast den var inte riktigt på riktigt .. Jag hade ju mycket duktigt hängt mina nycklar runt halsen eftersom vaktis sagt åt mig att göra det ..
Sen blev det stresss till träningen och jag var tvungen att ta bussen eftersom jag kom hem så sent. Och 5 minuter innan bussen går får jag panik eftersom jag inte hittar mina nycklar.. jag letar i hela lägenheten och tillslut tar jag servicenyckeln och ger mig iväg. jag hann som tur var med bussen och kom till hallen och till min stora förvåning får jag se mina nycklar hängandes runt halsen .. då blev jag besviken på mig själv:)

och jag lär ju berätta att jag hade mina två första träningar idag. imorse så hade vi tävlingar och mitt lag vann och vi fick ett underbart pris i form av filmkväll.. så Pelle fixade massa chips och läsk och godis och dessutom ett presentkort på hemmakväll! helt underbart så imorn blir det myskväll med det segrande laget!

Efter träningen kom johanna till oss på birger jarlsgatan för att bo hos oss ett tag nu när hon är ensam och invalid. Det gillar jag.. inte att hon är invalid och inte att hone ensam ,men att hon är här!
Vi har lagat mat och pluggat .. och jag har dampat på att min engelskalärare är störd och stänger fronterrummet tåv timmar för tidigt än vad hon sa. så nu blire att smacka IG!

jag blev otrevlig .
Johanna: kan du sätta på nån musik?
Evelina: aah, vilken låt?
Johanna: Det spelar ingen roll, du får välja!
Evelina: Nej du får välja.
Johanna: nejmen ärligt du får
Evelina: DU ÄR GÄST! VILL DU HA SPÖ?
Johanna blev räädd.
Evelina ber väldigt mycket om ursäkt (A)<3

jag och den bästaste Johanna någonsin
denna e ganska rolig med !


En man och en kvinna var på semester Efter middagen ville maken ta en
tupplur.
Frun bestämmer sig då för att ta en tur i båten, fastän hon inte känner till
sjön. Hon åker ut en bit, lägger ankar och tar fram en bok och sätter sig
och
läser.

Plötsligt kommer skogvaktaren förbi i sin båt. Han stannar bredvid kvinnan
och
säger:
God morgon, frun! Vad gör ni?
Jag läser en bok, svarar hon (och tänker, Syns inte det?) Det är
fiskebegränsning här, informerar han.
Ja, det är möjligt, men jag fiskar inte, jag läser.
Ja, men du har utrustning till det. Så vitt jag vet, så kan du ju börja när
som
helst. Jag måste ta med dig in till stationen och skriva en rapport.
För att jag läser? svarar hon tvivlande.
Ja, det är fiskebegränsning här, informerar han igen.
Men jag fiskar ju inte, jag läser.
Jo, men du har utrustning till det, så du kan ju börja när som helst.
Jag måste ta med dig in till stationen.
Om du gör det blir jag tvungen att anmäla dig för sexuella trakasserier,
säger
kvinnan.
Men jag har ju inte rört dig, säger skogvaktaren.
Det är sant, men du har utrustning till det. Så vitt jag vet, så kan du ju
börja när som helst.
Ha en bra dag, frun! sa skogvaktaren och åkte iväg.

SLUTSATS: Argumentera aldrig med en kvinna som läser. Det är troligt att hon
kan tänka samtidigt.

1 kommentar:

Skriv din kommentar här tack!