lördag 19 december 2009

without reason



Home again


hold on or move on. driving me crazy without reason

19 December

så skönt att vara hemma är det. dock inte att frysa till is under natten. Så nätterna framöver kommer spenderas hos syster.
Idag vaknade jag av dels att jag frös och dels av att hanna hoppade på mig vid halv tio på morgonen för att hon ville ha med mig till stan. mindre uppskattat kanske, men jag pallrade mig upp och fixade mig på typ en kvart sen skjutsade pappa in oss.

På stan köpte hanna och jag julklappar och kikade på lite söta saker. Vid 12 kilade vi till Vivaldi, som jag för övrigt saknat under hela tiden sen jag flyttade till Jönköping. Det är livets lunchställe!

Efter maten så drog vi oss ut på storgatan för att ta bussen till viksäng. Vi stog där med alla pansionärer och frös benen av oss. det var så sjukligt kallt, och inte nog med det. bussen är 15 minuter försenad också. trevligt. den hade tydligen kört fel vid bäckby redan.. typiskt. Men vi kom tillslut på bussen och tog oss till viksängshallen där hanna skulle spela damlagsmatch mot Tensta.
jag fick sitta i sek eftersom västerås killar inte är kababla till att passa tider eller hålla koll på någonting. Jag skrev och frös. jag undrar om det är klimatsskilnad på jönköping och västerås för här uppe är det mycket mer snö och mycket mycket kallare .. elelr så är jag bara klen , jag vet inte riktigt.
De förlorade tyvärr matchen med cirkus 10 poäng.
vi åkte hem för att ha lite glöggmingel.
leidströms, Häggs och Kennemyr- Blomkvist kom förbi. Det var riktigt trevligt att se de sköna människorna igen.

man känner verkligen att man är hemma.. det är fint och lungt(relativt) och mysig stämning med ljus,godis och alla stjärnor. och för att inte tala om ytan. man är helt fri. I love it

När vi sitter vid bordet börjar david prata och det blir lite fel.. han tänker rätt men det låter fel.
David: men .. nu är ju jag minst !!!
Evelina: Men david lilla.. du är alltid minst:)
David: nej inte om jag sätter på en nollåring,..
Evelina : sätter påå?
David: jag menar stöter .. stöter på

Evelina småskrattar


jag hittade en urgullig bild på david som är några år gammal. men galet söt
imorn blir det att dra till stan igen för att köpa pappas present.
Jag måste ju berätta en värd sak om västerås. Gratis bussar! helt roligt ibland ju .. dessvärre går det inga bussar .. iallafall inte från barkarö, som Pelle säger.

vill färga håret mörkt igen by the way. bara s'att ni vet

xoxo-evelinanana


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv din kommentar här tack!