tisdag 1 december 2009

Frasses ord

på andra sidan jorden på andra sidan stan, finns ingenting att göra jag har sovit hela dan.
fast nu ljög jag lite för att få en en blit av Melissa Horns's underbara låt "har du en famn för mig"
och jag länkar bara för att den är så bra. Klicka här-> Melissa Horn - en famn för mig

Egentligen har jag inte sovit utan var uppe halvåtta för att ringa till dendär nedrans vårdcentralen som aldrig vill ta emot mig. Men eftersom jag var ute i god tid nu så fick jag en tid klockan 10.
Jag tog bussen ner och träffade moster och snackade lite med henne först och vi la upp en plan om hur jag skulle steka henne för att hon skulle ge mig medicin så att jag blir frisk någongång. Men det gick bra utan stekning för jag fick för en gångs skull träffa en bra läkare. Jag har bihåleinflammation och har fått antibiotika mot det. Och dessutom har jag öroninflammation som hänger ihop med bihåleinflammationen och sen hostan då. Hostan har jag fixat ännu en hostmedicin mot och jag hoppas att det blir som på reklamen :jag är först suddig och direkt när man dricker medicinen blir man friskis och pigger .. troligt!
Men hur som helst så fick jag även göra en bakterieodling, för att se om jag har några mer bakterier som orsakar mina sjuka stunder.

När jag kom ner och skulle in på apoteket så fick jag vänta megalänge för att deras nya system hade fuckat upp sig så jag hade bara fått 6 tabletter och av en antibiotika som inte ens finns.. grymt nästan!
Men tillslut fixade även det sig och jag kunde säga hejdå till moster och gå in på willys och handla lite och sen åka hem.
På bussen träffade jag Frasse. Han kloka ord var : Kämpa på evelina!
och det är precis vad jag tänker göra. jippie!

Ingen skola imorn sa doktorn. Men kan bli så att jag går till extra matten och sätter mig i ett hörn. för matteprovet på halva B.kursen ser inte ljust ut för Evelina som har varit sjuk och inte orkat öppna ögonen och inte har matteboken hemma!

här kommer då sega eve som nyss upptäckt den världskända Josh Groban!
vilken kille. jag älskar honom. om man hade denna man sjungandes vid sig varje kväll när man skulle sova så skulle man vara bra lycklig! Helt underbar. dessutom givmild och har hjälp de söta barnen som är med i videon.



1 kommentar:

Skriv din kommentar här tack!