fredag 1 januari 2010

fixxfixx

okej, så det blev lite snabbt igår men nu så .. nu har jag tid att skriva:)

jag vaknade igår morse av att min kära syster väckte mig med att sätta på alarmet och lägga det under min kudde. väldigt snällt.. hon ville n'mligen komma ivåg tidigt till jönköping så att vi inte skulle missa nyårsbasketen som började vid 11,. vi skulle dock aldrig hinna eftersom klockan vid det här fallet var ca halv nio och det tar tre-fyra timmar att ta sig till jönökping med bil.
Dessutom heter vi svensson och är mästare på att inet komma iväg i tid när vi ska neråt i landet.
Men tillslut, cirkus elva kom vi iväg. Fullpackad bil med saker och alla familjemedlemmar. Vi stannade i askersund och åt på shellmacken, vilket är tradition.. iallafall när mamma och jag åker bil, och så fick det förbli. Korv med mos och räksallad passade utmärkt.

När vi kom fram till jönköping åkte vi till min lägenhet så att jag kunde lämna mina saker och pcka ihop det jag behövde för kvällen/natten.
Sen bar det av till kusinerna uppe på göransberg.
Vi chillade en aning medan de vuxna gick ut på promenad. Det blev en del lipssjungande och tillslut dags att börja fixa till sig lite.
fixxfixx.
Nyår spenderades hos kusinerna med la familia och kusnerna förstås. Vi hade trevligt och åt och pratade. Blev en urmysig nyårsafton.


här har vi från vänster till höger : sofia Henriks, Fanny Svensson, Hanna Svensson, Evelina Svensson

Idag vaknade jag upp av allt ljus som sken in genom de stora fönstrena och täcket över huvudet blev en lösning för att dra sig någon timme till.
När vi åtit frukost började vi fixa lite till morbrors fest och sånt.
klockan 2 var det nyårsbasket nr2. det blev svensson, henriks, en bjarnemare och två lindbergare och dessutom en hägg. Vi delade upp lag och lirade i en och en halv timme ungefär. mycket trevligt. Efter denna match drog jag, chrisse, petra och tobbe till gymmet och körde extra pass där. mycket skönt. En eloge till mig och chrisse som gav oss på hoppa skuttprogrammet med "hulken" även fast vi inte behövde såhär på ett jullov. helt underbara prestationer!


Kulig dag med en underbar sida av släkten! det är härligt att bo i denna stad när jag har dessa personer i närheten<3
och imon bär det av till malmö eftersom min morbror fyller år och det ska tamefan firas! ***





xoxo-evelinanana

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv din kommentar här tack!