söndag 3 januari 2010

jobbig dag

oj oj .. idag har Evelina varit riktigt frustrerad och arg och väldigt irriterad.

fast lär ju berätta att det faktiskt var en trevlig fest som morbror Björn fixade! Trevligt folk, däribland paparazzis, Polacker och en Cock ? ;)
Vi drog oss tillbaka till hotellet runt 1 och sov i en svinkall dubbelsäng jag och hanna.. det var där allt började.
Rummet var kallt för att personalen inte satt på elementen, det vart man lite småirriterad på ,,innan vi gick till festen så skruvade jag på ena elementet och fanny det andra, sen skruvade hon tydligen av mitt eftersom hon trodde att jag inte hade gjort det .. typiskt. så min och Hannas del av rummet blev kylig.
Fick vakna tidigt för att äta frukost .. inte kul , men det var dock god frukost :) wiho någonting positivt under dagen.

Sen gjorde pappa den underbara upptäckten att det varit inbrott i vår bil under natten. främre passagerar rutan var helt totalt borta. Tjuvarna tog dock bara en sladd till gps:en och inte våra kläder eller hannas plånbok och sådant.. tur i oturen.
Nu var det dags att bli arg på hotellvärden som gav oss ett nummer och en vägbeskrivning till ett ställe som inte ens var öppet, himlans keckemänniska. vi satt och åkte genom malmö med en krossad ruta i -10 grader.. stackars mamma som satt fram.
Tills slut hittade vi en mekonomen där vi fick en liten bit plast och så köpte vi silvertejp. Pappa tejpade ihop rutan och vi kunde börja röra oss igen. Fast vi kunde inte åka så snabbt som vanligt eftersom plasten skulle åkt åt helvete då.
vid detta laget var man genomfrusen och arg.
vi åkte till huskvarna och fick lite fika av våra älskvärda kusiner! Bullar och Paj. helt gott vare:)
Sen fortsatte terrorresan. jag hade möjlighet att ladda mobilen lite hos kusinerna och märkte att den inte ville ladda omden inte var insatt i datorn så så fick det bli. och när vi åkt en bit så tar batterierna slut och mobilen lägger av igen. typiskt.
inte nog med detta så ska mina syskon sitta och skrika och bråka med varandra i stort sätt hela vägen från jönköping till västerås. man blev frustrerad.
När vi äntligen kom hem så packade vi ur alla saker. mitt usb minne hamnade i snön och mitt tålamod höll på att ta slut.
men sen kom mitt breakdown. mobilen går inte att ladda över huvud taget. jag har damp och panik och är arg som satan.

men det mest positiva är att pappa fyller år idag. puss och kram och grattis till honom <3

här är en pic på mig och loveliiiiie papi från i somras :)

xoxo-evelinanana

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv din kommentar här tack!