lördag 30 januari 2010

past and future

Let the best day of your past be the worst day of your future

tja, som jag skrev i mitt förra inlägg skulle jag följa med Busse till vårdcentralen i huskvarna. och visst är vi de smartaste brudarna i stan .. hehe
vi börjar kila ner för de ungefär miljontals trappsteg vi har i vårt trapphus och sedan ger vi oss iväg mot bussen. Vi går över vägen och ser att bussen kommer nästan direkt och går på, vi träffar Noffen som ska in till stan och äta och handla lite, och sen slår det oss.. vi ska ju inte till stan? vi är på fel buss åt fel håll. typiskt oss. det blir att plinga på stoppknappen och hoppa av vid Elmia och vänta på bussen som går i motsatt riktning i 17 äckligt kalla minuter.Sen kom vi äntligen på bussen och vi hann till vårdcentralen och fick åka upp till våning 5 för att vänta ett tag. under den tiden hann vi planera att jag först skulle vara Eminas tolk ( vi såg det på en skylt och skojade hetsigt om det) men sedan övergick det till att jag skulle låtsas vara hennes mamma.. att jag fick barn när jag var 12 och att jag nu var 29 .. helt rimligt ju! Men när det väl kom till kritan vågade jag inte ta på mig mammarollen utan följde med in som en liten hund efter ..

Det blev bra besked. ingenting allvarligt som behövde sys eller någonting ( Busses finger), utan det är bara infekterat , så vi fixade alsolsprit som hon nu ska linda på varje kväll, hennes finger är supersött nu.

vi satte oss på bussen in mot staden och fixade lite presenter och sedan väntade vi på Linnea. Vi träffade Emma och stod och pratade med henne ett tag. det var väldigt längesen! och jag måste ju säga grattis till Henne och Linus som firar 13 månader imon!
När vi tre står där inne på juneporten så kommer det två killar som går snabbt och vingligt förbi oss, jag kollar efter Linneas buss och ena killen kommer i min väg,
då utbrister han : Kolla inte på mig, Jag är BLATTE!
helt ut från ingenstans, jag blir ställd och säger ingenting,
men Emina är kvick i käften och säger : Det är lugnt, jag är också blatte :)
De båda killarna kiknar av skratt,
jag tror de gick på någonting olagligt eller så för de mådde inte bra asså! men det var väl kul och så:)

När Linnea kom vandrade vi ner till Claras där vi satt i cirkus 4 timmar och bara pratade och fikade och gick på toaletten. haha. Tack tjejer för en supermysig kväll!

NU TAGGAR VI MATCH IMON!  
I better play better

xoxo-evelinanana

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv din kommentar här tack!