måndag 11 januari 2010

livets problem


Att öppna sig är inte alltid det lättaste.. Du måste lära dig att möta din rädsla utan att känna den. Att bry sig om sig själv är inte det samma som att vara självisk. Göm dig inte i problemen som du bär inom dig, de blir så tunga och svårare att hantera för varje sekund som du tänker på dom. Det finns en utväg eller ett slut på alla problem, det gäller att finna det ljus som förflyttar dig från din egna stålhand. Styrkan att lita på någon, styrkan att våga säga till, det vet jag att du har men glöm aldrig min vän, att en spräckt mur kan göra att livets problem lättar lite från dina axlar. - evelina svensson


var riktigt jobbigt att komma upp ur sängen idag ska jag säga er gott folk. skola .. på riktigt nu. man vill ju typ spy. Det enda positiva är att vi har ledigt den dagen som vi har svenska prov. höh!
Träningen i morse var rolig och vi körde dribbling och pellestation. jag har länge vetat att jag haft kass balans men idag fick jag verkligen se det på riktigt. jag klarade att gå över en balansbräda en endaste gång.jag vinglade omkring som en vilsen hummer i en damm.

Jag tränade utan mina skydd båda passen för att jag glömde basketskorna och hade bara gymskorna i väskan. herrejisses va snabb jag känner mig. som rena rama superwoman.
hade ett litet talk med Johanna efter träningen , hon e superbra ska ni veta. förstår mig så bra så jag nästan själv inte kan förstå det. bäst (L)

jag gick hem självis efter snacket med Johanna .. det blev lite tid att tänka, helt skönt faktiskt.
gick och sjöng lite med som jag brukar.
Sen blev det till att laga mat och sitta och prata med mina sambos!
nu ligger jag i sängen och degar och myser med mitt täcke och lyssnar på musik. måste få inspiration tills på fredag då jag ska sjunga på invigningen. det blir förmodligen ackapella och the worlds greatest. nervös som bara fasen är jag!

imorn bitti är det gym med Hannu, trevligt.


Har du inga förväntningar - kan du inte bli besviken

1 kommentar:

  1. Du skriver så himla fina texter evelina. du borde bli författare eller poet eller något :) / Alva

    SvaraRadera

Skriv din kommentar här tack!