tisdag 26 januari 2010

fly



Believe in your self,

and you'll fly high








lång dag, men helt klart värt det.
Igårkväll var jag som skrivet hos kusinerna och fick säga hej och hejdå till min älskade mormor.
Vi slänger in denna vackra bild på mormor, som jag hittade på min kusins blogg för några dagar sedan.
Hur som helst så tog jag bussen hem till lägenheten, där filip, Jess, Emina och Chris kollade på skräckfilm( vilket inte är speciellt ovanligt). Jag gick och pluggade en liten stund och sedan blev det bloggen och has vid datorn.

Ingen sovmorgon blev det imorse inte. Uppe med tuppen klockan sju. Fixa och dona med frukost och kläder och sedan bege sig till sandahallen med busse i kylan. Det var så fruktansvärt kallt och kylan gick igenom både mina vantar, mitt pannband och mina leggings ( vilket inte var speciellt konstigt eftersom leggings är det tunnaste du kan ha typ .. ) men hur som helst så kom vi tillslut fram till hallen där vi fick hjälpa till att ställa i ordning det sista. Sen blev det fritid och vi körde tip-in. Jag, Emina och Johanna krossade Sarah, Jessica och Linnea med hela 3-1 i matcher. Några airboll syntes till från båda lagen, men vi nämner inga namn!

 Efter ett tags skjutande tassade de kanske blivande sandaspelarna in en efter en och vi kunde snart börja med en uppvärmning av Busse och Jessica som var tuffig! Efter det fick de köra sina fystester och sen blev det Lunch. Efter det var det dags för pass två som bestod av basket endast.

När dagen var slut kunde vi pusta ut och jag fick ledigt från spinningen för att kunna vara med Mamma och Hanna tills deras tåg gick. Vi tog bussen in till Jönköping. på bussen satt Jill och såsmåningom kom även Sydney på så pratade lite med de goa amerikanskorna som flyttat till staden för att spela för brahe. Jag, Mamma och Hanna drog in på Coffeehouse by George och fikade och åt. Hanna beställde en lasagne och fick massa grönsaker och även en grapefrukt, hon hade aldrig smakat så hon frågade om den var god.
Mamma; smaka så får du se
Hanna; asså den spakar lite spya men är ändå god.

Så himla ful kommmentar av min syster som är väldigt söt :)
sen bar det av över vägen till resecentrum för att säga hejdå.

NU gäller det att råplugga svenska så att man smackar mvg på provet om romantiken imon. hoppas hoppas hoppas.

Har ni hört ? att idag fyller min bästa vän 18 ååår. GRATTIS MALIN SÖRENSEN!



love ya
xoxo-evelinanana

1 kommentar:

Skriv din kommentar här tack!