lördag 1 maj 2010

gravöl för våra gamla träd

reality can prove you wrong sometimes. 

vaknade av att stora stora maskiner stod och lät ute på gården. Det var dags att hugga ner tre av de stora träden som står på framsidan. helt sjukt va stort allt blir när det bara ligger på marken. De höll på hela dagen i och med att de skulle ta ett träd som står på gränsen mellan våran tomt och våra grannars.
Jag och Hanna gick ut och sprang vilket kändes jätteskönt.
Efteråt tyckte mamma och pappa att vi skulle "sörja" våra stackars träd som försvunnit .. vi ställde till med gravöl och snacks och stod där med farmor och farfar. David var vild och cyklade runt och visade inga tecken på sorg, medan Hanna var näst intill fördärvad över att stora kastanjen försvunnit, på riktigt alltså.
jag däremot har stora planer för en sjukt najs uteplats .. det har pappa med!
Jag och moder satt och pratade efter maten då de andra försvann för att kolla på matchen. Norrköping- Plannja.
efter ett tag så drog vi oss in i Vardagsrummet vi med och kollade på andra halvlek. Norrköping blev svenska mästare och det var dom värda!
Hanna och jag började kolla på the pursuit of Happiness , men ingen pallade mer så nu ligger vi bara i sängen och degar och halvsover,
Har även den tid jag varit hemma kollat på resor till Grekland för i sommar och jag blir helt galen. helt crazy och vill bara spontanboka direkt!

                                                       EvelinaHanna
xoxo-evelinanana

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv din kommentar här tack!