lördag 15 maj 2010

Simba och snigeln

todaay jobbade jag och Isabella igen. vi var ganska grymma med orkade bara jobba till ett. Det var skönt.

Efter så duschade jag och Hanna och tog cyklarna in till staden i det otroligt underbara vädret. Helt sjukt var det, en riktig sommardag och folk gick i linne och shorts och satt i bikini och solade i Vasaparken och på Lögarrängen. Vad vi inte kunde förstå var hur de kunde vara så bruna redan nu innan solen ens börjat visa sig? Solarium, utlandsresa? mest troligt ja.
Hanna och jag gick väl påklädda iallafall och strosade runt i några timmar. eller typ en timme eftersom vi kom in vid tre och det stängde fyra men .. jag hittade hälften av det jag skulle. jeans och en bikini fick jag med mig hem. härligt eve, till och med Hanna var stolt över mig och plaggen var godkända av henne, vilket betyder att jag gjort bra köp!

Vi cyklade långsamt hem till lilla Barkarö och pratade om livet, Simba och Snigeln och vädret.

Hemma så stannade vi till hos farmor som hade gjort en rarbarberpaj som var utsökt. Vi satt i solen och fikade och pratade med farmor. Visade upp kläder gjorde vi också, det gjorde farmor med som hade varit och shoppat med farfar. Hur gulligt som helst!

Efter farmorbesöket så övningskörde jag en vända, med betoning på en. Fick köra ner för backen på tomten och parkera en gång sen tillbaka upp. haha, men det är bättre än ingenting.
Sen blev det middag i kvällssolen. Man kunde höra farfar spela piano från uteplatsen och det kändes så skönt och lugnt,. och mamma fick skrattfnatt när jag kom på att Fanny och jag är Timon och Pumba .. tårarna började rinna när vi började sjunga:
Evelina: När han var ett vårtsvinsbarn..
Fanny : .. När jag var ett vårtsvinsbaaaarn
Det var ganska kul faktiskt:)

xoxo-evelinanana

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv din kommentar här tack!