torsdag 11 februari 2010

pålitligheten som räknas

Vänskap är att ge och ta. vänskap är att lyssna och berätta. vänskap är när pålitligheten är vad som räknas och orden som sägs är sanna. - evelina svensson 


                                                             
Igår åkte jag till stan och till en väntandes Johanna Carlson. Vi hade samlat på oss en rad punkter att prata om och vi släppte loss inne på CoffeeHouse by George. Jag är glad över den känslan jag hade i kroppen efter dessa fyra och halv timmarna som vi bara satt och bollade tankar och problem och nyheter från våra liv. Vi drog slutsatsen att vi var tomma, fast på ett bra sätt. Att prata med någon om problem gör inte problemen mindre, men de blir lättare att hantera och lösa. Att ha någon eller några att öppna sig för helt och hållet är bra .. riktigt bra.  Hur som helst så är min poäng att jag hade en superbra kväll med min blondiebabe Johanna!        och för att du är riktigt bra och för att vi är super. 


Idag hade jag inga lektioner. Gym halv nio med Hannu stod på mitt schema och utöver det var det ingenting i skolväg.  Första lektionen gick bort eftersom jag och min kusin Christoffer skulle gå på elevprogramråd och prata om förbättringar av skolan och sånt. Jag började argumentera starkt med rektorn om maten vilket hon inte verkade uppskatta .. 
Den andra lektionen gick bort eftersom vi hade kursinformation om val till trean idag. Jag har ingen aning om vad jag vill läsa nästa år. 

efter det åkte jag och mina sambos hem och jag och emina städade, vilket behövdes. 


träningen var med brahe och gick helt okej, nu är det klart att om jag är hel får jag spela på söndag. wiiie ! :) 


kvällens tankar går till Elin Gustafsson- för att du är min vän <3
som en klippa i stormen att luta sig mot, kan du vila här hos mig
 xoxo-evelinanana

1 kommentar:

Skriv din kommentar här tack!