onsdag 24 februari 2010

tankeballongen fick jobba och jag skrattade lite blekt


det var så fruktansvärt skönt med sovmorgon idag. jag kunde känna mig helt utvilad och taggad inför ännu en dag med temavecka i skolan. Detta är nog det ovärdaste jag någonsin gjort. för det första så valde jag ekonomi av en anledning, jo för att slippa samhäll, för det andra så är det nästintill orelevant att skapa en bra redovisning på 40 minuter på 3ynka dagar ??
men nu ska jag sluta klaga. jag är nog nästan klar med mitt arbete, nu gäller det bara att lära sig det utantill och sedan kunna göra det muntligt på ett underbart sätt .. good luck to my self. i'm gonna need it! 
 jag och Jessica åkte tidigare från skolan (eller inte egentligen eftersom vi slutar 2 timmar senare på grund av denna äckliga vecka) för att tvätta. efter det blev det att försöka slå på tanke ballongen och börja plugga. 
Fick göra ett avbrott i mitt pluggande ( och facebook och msn:ande) eftersom jag varit sååå duktig och fixat en tid hos optikern för att göra ett syntest så att jag får börja övningsköra någongång.  så när jag har skickat in alla papper vill jag bara varna er att gå in dagligen på min blogg för att se om jag planerar någon övningskörning så att ni kan hålla er borta från vägarna :) 
men det gick iallafall bra, blev lite rädd där i mitten av undersökningen när han började driva med mig. han tog fram en bild då jag verkligen inte alls kunde läsa bokstäverna i mitten, dom var kryptiska och han var helt allvarlig. jag började nästan lipa och en miljon tankar snurrade runt i mitt huvud om hur jag var tvungen att vänta med körkort jag vet inte hur länge. men tyngden på mina axlar lättade när han sa: nejmen, jag skojar ju bara med dig!  jag skrattade lite blekt.. 

efteråt ringde jag mamma direkt för att få bekräftat hur duktig jag varit som bara på cirkus 1 månad .. lyckades fixa en optikertid. vi pratade länge, det var skönt.
när jag kom hem blev det till att plugga igen, pluggis(A)
Jag lagade mat, och tyvärr så kryddade jag för starkt så att jag inte kunde äta mitt mos. så typiskt mig. jag tappade matlusten och åt nästan ingenting. verkligen inte likt mig, jag som äter som en häst med god aptit.
Imorn bitti är det morgonträning med Dennis och Frasse och Pelle. och det ska bli kul.
men nu måste jag sleepa så att jag kommer upp imon. 

xoxo-evelinanana

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv din kommentar här tack!