onsdag 21 april 2010

Charles blev Barack Obama

Drömmar kan få dig att falla, men även resa dig så lätt 

Den dag som skulle bli så kort blev helt plötsligt väldigt väldigt lång ..
Sanda wolves och wildcats begav sig klockan 8 imorse till Rosenlundsbadet för att simma lite och sedan mysa i bubbelpoolarna. Alltid lika kul när man är vit som snö och jättefräsch och ska sätta på sig bikinin..

Vi hade engelska idag och sedan så slutade vi.
Eftersom jag inte ville äta själv så blev det att dra hem .. med mig hem fick jag två filurer vid namn Elina och Andreas .. vi bestämde oss för att laga pannkakor.. vilket jag älskar, men typ inte längre tror jag. Elina räknar om receptet och det blir ju lite knas när vi gjort klart smeten, men det fixas genom att " vi tar ett ägg till, och sen lite mjöl så blir det bra" .. det blev inte bra. det var gegga och gegga och det smakade blä. Andreas åt rostade mackor och jag åt loops och Elina mådde dåligt.. lyckad lunch.. verkligen . Men nu har jag lovat Elina en riktigt fin middag någon kväll framöver. då jävlar ska jag vara kocken :)
Hur som helst så var ju inte min skoldag slut riktigt.. utan jag tog bettan och cyklade till skolan , pluggade med Emina inför vårat läxprov i ekonomi och sedan satt vi hur länge som helst och tragglade med provet.
Robban rättade det direkt efteråt och som tur var så fick jag mvg, vilket förhoppningsvis stärker mitt betyg en aning !
Efter detta var jag med på Eminas bosniskalektion i cirkus en kvart. jag förstod allt som sades i rummet ..
Jag cyklade hem i snön och grät en skvätt för att våren tycks ha flygit sin kos igen .. :(
Vi lagade mat och sen blev det att ladda med röda tröjor och massa lungenergi till matchen. Brahe-Kvarnby. vilka ska vara kvar/gå upp till ligan.
En sjukt spännande match som avgörs i slutsekunderna. tyvärr vinner Kvarnby, vilket innebär att vi inte har något ligalag längre .. som Johanna sa så känns det tomt. jag kan knappt prata .. dels för att jag skrikit så mycket och dels för att det känns lite knas.

Challe och jag gick hem. japp, han hatar bussar så jag ställde upp. Vi pratade om basket och knasiga coacher och dumma coacher. Och mitt i allt så möter vi ett fyllo som frågar oss om hv-matchen. Eftersom vi inte visste vad det stod för tillfället eftersom vi kollat på basket så blev han glad. Jag gömde mig bakom Charles och Challe blev kallad för Barack Obama. De skakade hand som om de känt varandra länge och sen kilade fyllot. ganska rolig var han , men ändå läskig.

När jag kom hem så satte jag mig vid tv:n för att kika på förlängningen mellan HV-Djurgården. sjukt att Djurgården avgör när det är 6 sekunder kvar .. tråkigt faktisk. mycket förluster idag.

nu har jag ont i magen och fryser. det är nått fel på mig. Godnatt

xoxo-evelinanana

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv din kommentar här tack!