lördag 3 april 2010

5:a

Slutkörd brud som ligger i sängen nu.
Sanda åkte då till Scania cup i Södertälje.
Vi hade en grupp med
Falcon, Södertälje och Hörsholm i.
Vi vann mot Falcon med typ tjugo poäng och förlorade mot Södertälje med 30 och vann över Hörsholm med 17. Detta räckte dock inte till en Semifinal eftersom Hörsholm slog Södertälje i första matchen. Till Södertäljes andra match ( oss) toppar dom och sätter in sina ligaspelare som egentligen skulle sparas till ligamatchen på måndag och vinner lätt. Lite synd faktiskt, men vi tar det positivt eftersom detta betyder att vi är ett hot för dem.
Vi vann matchen som skulle göra att vi fick spela om 5-6 plats med cirkus 30 poäng och vann sedan matchen om 5-6 plats med cirkus 20. Vi hade varit värda en semifinalplats. det hade vi verkligen!
Men vi kom i allafall 5:a i Scania cup. det ska vi inte vara ledsna över:)
Det har varit mycket skoj och vi har alltid så kul med varandra. och jag kunde inte ens räkna till hur många gånger vi sa kul under våran utvärdering tjejer;)!

Jag packade ihop mina grejer och sedan åkte jag med mina föräldrar och min bror för att kolla på min syster som spelade om 7-8 plats. Jag blev helt lycklig i hjärtat när David, min bror, säger att han älskar låten "manboy". vi satt och sjöng den låten medan mamma och pappa villade runt ute på vishan i tälje.  De totalkrossade Gladan med över 20 poäng. Det är också riktigt surt när det är Gladan som är vidare i SM trots att Västerås både slog dom i Luleå och nu i Scania, men sådant är livet.

Nu så har jag äntligen kommit hem till kära lilla Barkarö och har myst med familjen. Jag och David kilade ner till farmor och farfar och hälsade på kusinerna med. riktigt trevligt :)
xoxo-evelinanana

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv din kommentar här tack!