fredag 30 april 2010

Edvins Nånsköping

Hej hallå bloggen. 

nu sitter jag på det sista tåget äntligen och har bara en och en halv timme kvar till Västerås. jag är hungrig som bara den och känner mig hur äcklig som helst.
igår så drog jag till min sjuka kusin Christoffer efter skolan för att pigga upp honom lite. Det blev till att göra egna hamburgare som blev hur goda som helst och lite annat smått och gott samtidigt som vi kollade på ligafinalen Norrköping- Plannja. Norrköping krossade Plannja från start, men det var en nice match.
när jag skulle gå från bussen och till lägenheten blev jag hur rädd som helst. För en man som gick emot mig gick förbi.. och sedan vänder han tvärt och börjar gå efter mig. jag tar en annan väg än vad jag brukar och han följer efter. jag visste inte var jag skulle ta vägen så jag började springa.. han började småjogga men när jag kom till porten så började han bara skratta.. fan va jag inte gillar folk ibland!

vaknade vid halv sex imorse och var döööd. men jag tog mig i kragen och pallrade mig upp, åt frukost, tog min onödigt tunga väska och begav mig till bussen. har säkert glömt massa saker hemma. det skulle inte förvåna mig.,
Jag måste bara berätta om lite iakttagelser på tågen.. jag tyckte så synd om en tjej som var i min ålder och tog upp en och en halv sits. hon var så stor att hon inte ens kom igenom dörren till toaletten, förstår inte hur det kan bli så, hur man kan låta sånt hända.. ush ush.

sen så nu på sista tåget kom det en trebarnsfamilj och satte sig precis vid mig. man funderar ju starkt på att aldrig skaffa barn när man hör deras gnäll.. men dom har sina goda stunder med. De satt och körde bulleribulleribock med sin mamma i 30 MINUTER I STRÄCK!  Men efter en stund så var den yngsta som är i fyra årsåldern hur gullig som helst 
Edvin: Men mamma... du kan inte baja ta sju och såna svåja till mig föj ja kan inte ..arvid kan mycket bätje :'(
Mamma: Men Edvin , vilket tal vill du ha då?
Edvin: 5 !
Mamma: Bulleribulleribock, hur många horn står opp?
Edvin: 5 ?
Mamma: 5 du sa 5 det va bulleribulleribra!
Edvin är nu överlycklig och börjar psyka sina äldre bröder om att de inte kan ..han fick rätt på varenda en efter detta .. hur söt som helst.
efter att ha hittat denhär bilden på en gosetos så måste man ju bara vilja ha barn

sen så var Edvin så söt när han skulle säga Norrköping...
" Haj vi åkjt ifjån Nånsköping nu?"

och som grädda på moset dog jag av skratt inombords när jag hörde att lillen hette Edvin eftersom jag bara tänker på fullfrys-edvin :) haha!


Det var allt för mig :)
xoxo-evelinanana

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv din kommentar här tack!