måndag 19 april 2010

proud of my self

Nu är jag tillbaka från vinterland.. förkyld och lycklig.
jag orkar inte skriva om alla roliga kommentarer som sagts under denna resan och inte heller allt roligt som vi varit med om.
Men ..
Vi kom upp till Luleå och visste att det snöat på morgonen.. men när vi kom så sken solen och snön låg vit och fin längs vägkanten. Jag trodde strongt på att det var vi .. Sanda Basket, killar och tjejer som kommit med solsken till Luleå Stad. Men så var tyvärr inte fallet. De andra dagarna bestod av snö snö och regn och blåst. jag blev så paff ..
Hur som helst så bodde vi på Elite Stadshotell och jag bodde med Maja och Sofie. Vi slog ihop de två stora sängarna och delade alla tre istället för att låta Sofie sova på den hårda extrasängen.
Jag bara älskade hotellfrukosten , det fanns ju pannkakor med grädde och sylt. jag var som i himmelriket.

På fredagen så hade vi träning i Pontushallen för att göra oss redo inför helgens kommande matcher i Final Four SM .
Det såg bra ut och vi var på G.
Sanda - Lidingö.
Det var en sjukt jämn match som vi tillslut vann efter en riktig energikick i slutet av fjärde perioden. allt klickade och Elin kunde lägga i hur många bollar som helst. så underbart att se. Hon gjorde 26 poäng vilket är värt att poängtera. Vi spelade verkligen som ett lag och det var en helt underbar känsla när slutsignalen gick och det var klart att sanda wildcats gått vidare till final i SM. Killarna sprang in och gjorde högen på oss i mitten. Jag hamnade såklart underst tillsammans med min kusin, men det gjorde absolut ingenting. jag älskade det. Vi hade sånt underbart stöd från dom.
Och Killarna vann även dom sin semifinal och det stod klart att sanda minsann skulle stå högt upp på pallen!
Finalerna gick inte lika bra. Vi förlorade med 40 poäng mot Södertälje, och killarna med 25 mot Plannja. men vi VANN silver, och det var sjukt kul.
jag blev utsedd till matchens lirare  i finalen och uttagen till all star team.. jag blev helt lycklig och det kändes som att jag äntligen uppnått någonting. äntligen
Det blev en lång resa hem och det ska bli skönt att sova i min riktiga säng nu.

this weekend.. I was proud of my self. believe it or not


xoxo-evelinanana

2 kommentarer:

  1. Och det tycker jag att du ska vara Eve, för alla priser förtjänade du verkligen! :) / Yohanna Araya

    SvaraRadera
  2. Tack Yohanna:) Kul att träffa dig !:)<3

    SvaraRadera

Skriv din kommentar här tack!