tisdag 16 mars 2010

b-day

what a beautiful day 

Den började med ett härligt samtal på tok för tidigt från min familj som sjöng vackert:) eller egentligen började den 00.00 då jag fick det första samtalet från godingen!
Mina Sambos uppvaktade mig med snygga presenter som är för speciella tillfällen och inte får användas innan dess haha så himla söta är dom!
Jag tackar för alla gratulationer i skolan och på Facebook och sms och alla samtal. väldigt snällt av alla. jag blev hur glad som helst :)

Skoldagen fortsatte och sen var jag tvungen att gå till vårdcentralen för att kolla så att jag inte fått bihåleinflammation igen.. det visade sig vara svårare sagt än gjort. det tog över en timme. Först så fick jag sitta och vänta i en halvtimme på att det ens skulle bli min tur. när jag väl blivit inskickad i ett rum så tog det ett bra tag innan en doktor kom. Hon var praktikant och skulle försöka undersöka mig själv för att sedan gå och diskutera med sin mentor och när hon var klar med det.. DÅ kunde båda komma in och prata med mig. Självklart så är detta inte nog .. nej för läkaren, den riktiga läkaren är den segaste någonsin och försöker komma underfund med vad som är felet.
Läkaren: Hur mår du evelina? 
Evelina: Jag mår helt okej, men jag har ont i ögonen och vill veta vad felet är!
Läkaren: Okej, Hur mår du i själen? 

Evelina: öh, själen mår bra!
Läkaren: är du riktigt säker? Ingenting som har hänt som tynger dig? 

Evelina: Naej? verkar det som det? 
Läkaren: Neej så klart inte, man ser ju att du mår bra , men ibland är det lätt att fejka att du mår bra
Evelina: okej, men nej jag mår faktiskt toppen själsligt! 
Läkaren: okej, men det är inte jobbigt o skolan och så då?
Evelina: Men nej. jag mår bra och skolan går bra 

Läkaren: okej, men så det är säkert att själen mår bra? 
Evelina: jaa ( tänker att hon är trög och att jag vill veck härifrån eftersom jag varit här i en och en halv timme redan)
Läkaren: Okej, men då vet vi iallafall att det inte är bihåleinflammation och att det inte är att du mår dåligt. nu gäller det bara att ta reda på vad det är ... 

Ungefär så såg en del av vårat samtal ut. höll på att smälla av så otroligt seg hon var.
Därefter åkte jag hem och hade fått ett paket hemifrån. blev jätte super glad.

Vi reserverade biljetter till Remember me och det var jag, Emina&Chris och Jessica&Filip som skulle gå. Jag och de två paren, helt underbart =D Vi gick till sf och kpte biljetterna, jag betalade först och fick då ta bokningsavgiften då jessica och emina utbryter: nejmen det ska inte du göra du fyller ju år! då säger jag: just därför kan jag göra det. och vet ni? Den underbart snälla mannen i kassan ger mig en godisask och säger att det är en födelsedagspresent från honom till mig. Han gjorde min kväll:)  När vi hade köpt biljetterna ser jag en robot, jag frågar högt och tydligt om det är en människa eller en robot och tillslut så vinkar jag till den, men den vinkar inte tillbaka så jag antar att det är en robot eftersom den är otrevlig. men NEJ det är en människa och jag dog när jag märkte det. haha så himla pinsamt.
Filmen var jättebra och jag och Emina grät som bara den. helt otroligt vilken bölfia jag är.
Efter bion kom moster och hämtade mig. Mina kusiner hade bakat ett hallontårta med grädda bara för mig! Det var jättegott och sjukt snällt av dom. Dessutom fick jag en present. Presentkort på Massage och Relax! så hilmans najs:) kan behövas efter Scania och SM:)

TACKTACKTACK<3
xoxo-evelinanana

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv din kommentar här tack!