tisdag 2 mars 2010

döm aldrig dig själv

if you are lucky .. i mean if you are the luckiest person on this entire planet, the person you love decides to love you back

- igår var det skola igen .. sucks. men ändå så var det en has dag. inga prov att oroa sig för .. i spoke toooo fast. vi har oförberett engelskaprov på onsdag .. hjälp det är imon. jag får alltid panik inför oförberedda prov, eller egentligen inför alla prov, men dessa är värst. det är då man inser att man inte är bra på engelska egentligen utan bara bra på att plugga. jag gillar inte att inse det!
sen kan vi ju dra till med att vi har matteprov nästa tisdag också .jippiee.

men nu ska vi fokusera på de bra sakerna!
vi har LEDIGT idag, vilket gör mig glad i hjärtat.
någon annan som gör mig glad i hjärtat är min mamma. hon är bäst och jag saknar henne mycket.

nu ligger jag och tjuter till one tree hill avsnitt från säsong 3 med lite frukost på sängen åt mig själv. man ska tydligen ta hand om sig själv innan man kan ta hand om andra har jag hört. jag vill ha ett liv som dom har. som en film fast mer anpassat, som en saga fast lite mer verkligt. jag vill vara någon av dom. men samtidigt leva mitt liv. jag är nöjd, men strävar efter mer. det tror jag de flesta gör. och jag tror på att om du strävar tillräckligt länge och inser att ditt lugn kan ta dig framåt så kommer du komma dit du vill. eller iallafall till en plats och position där du känner dig fulländad och säker. lev upp till din dröm, låt ingen säga att du inte kan, låt inte någon få dig att vakna upp från ditt levande.  och när du är inne i livet .. tillåt dig själv att säga ifrån. döm aldrig dig själv. 




xoxo-evelinanana

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv din kommentar här tack!