lördag 6 mars 2010

påstängt element

Hemma från Helsingborg då ..
Vår Bilresa började med lite skönt snack. Emina blev syndabocken när hon försökte få igång vår minibuss.
Emina: men vi kan väl leka en lek tjejer? =D
Johanna: Ja, tysta leken , Emina börjar .. 

 ganska så klockren start på en härlig resa med Sanda wildcats. 

Vi sov på vårt älskade dagis men till vår förskräckelse fick vi inte samma rum som förra gången, nej vi fick gå en våning ner.. men det funkade väl det med.
vi spelade vår första av två matcher mot Helsingborg. Jag hade återigen mina Mimmitoffsar på plats och det kändes fruktansvärt bra att gå in och spela. Vi hade den bästa energin någonsin och vi vann med 10 poäng! Detta satte oss i ett läge att vara riktigt nära en semifinal i Luleå den 16 april. Det som inte fick hända var att Örebro skulle vinna över oss med 5 poäng eller mer.


Efter matchen gick vi och åt på den grekiska resturangen och ännu en gång insåg jag hur J*vla dåligt lokalsinne jag har, jag hittar aldrig. och även om jag tror att jag gör det, så gör jag det inte.Fy skäms!

på morgonen gick vi upp för att äta men innan det drog Emina en skön kommentar
Evelina: GoodMorning Sunshine
Emina: God Morgon!
Evelina: jag frös ihjäl inatt, så sjukt kallt var det.
Emina: Ja, asså det här elementet var avstängt, men nu är det påstängt!

Vi gick och handlade mellanmål efter frukosten och sedan kollade vi på matchen som vi spelade mot Örebro sist i första SM-omgången. Efter det gjorde vi i ordning och städade. sen bar det av på promenad. vi sjöng Hv ramsan och Ullrik låten. underbart!
gametime
Örebro hade ingen chans. vi vann med 17 tillslut men borde och kunde ha vunnit med ännu mer.
detta betyder att vi ÄR VIDARE TILL SEMIFINAL I LULEÅ !


vi skrek och var ur glada. det var superkul att Grahns kom och kollade med. lite stöd sådär! sjukt kul att träffa dom ingen!
vi stannade och åt på vägen hem och sedan så försökte jag sova men nej .. inte det .. Jag vilade på Eminas axel hela vägen förutom när vi fick ryck och började dansa och göra rörelser sittandes där längst bak i minibussen. vi dansade till "toarulle" av Shan the man och gjorde rörelser till "God blessed the broken road."

nu är jag hemma äntligen och ska chilla sönder hela kvällen. Imorn ska vi upp och Döma smålirare i Länsförsäkringar Cup. inte roligt asså. jag har aldrig dömt och drömde mardrömmar inatt om att jag blåste fel och att jag blev nedslagen av coacherna .. kul. förutom det så drömde jag att Johannas röda ögon nästan sprängdes och att jag snodde en minibuss och körde henne till Sjukhuset i Helsingborg.. jag vet inte ens om Helsingborg har ett sjukhus, men i min dröm fanns det. jag räddade hennes liv. god I'm good.

xoxo-evelinanana

1 kommentar:

  1. Hahaha jag älskar Johannas kommentar i bilen på vägen ner. Tysta leken lol. Jag älskar att ni gick vidare också såklart =)

    SvaraRadera

Skriv din kommentar här tack!